یکی از قطعات مهم و حیاتی سیستم خنک کننده هر خودرو درب رادیاتور اونه. درب رادیاتور محلی برای کنترل سطح مایع و پر کردن یا سرریز مایع خنک کننده و بررسی کیفیت مایع داخل رادیاتور خودروست و هم بعنوان یک سوپاپ اطمینان فشار مجموعه سیستم خنک کننده موتور رو کنترل میکنه.

به عکس قطعات درب رادیاتور دقت کنید.

اگر درب رادیاتوربه هر دلیلی درست بسته نشه یا خراب باشه (خرابی واشرهای آب بند یا فنرو والو تخلیه) فشار لازمه درون سیستم خنک کننده تامین نمیشه یا خیلی بالا میره یا نشتی اتفاق میفته و موتورآسیب جدی میبینه .

بهترین کار اینه که بصورت دوره ای برای کنترل وضعیت سیستم خنک کننده به نگاه کردن به منبع انبساط و مایع درون اون بسنده نکنید و موقعی که موتور کاملا سرده درب رادیاتور رو با احتیاط باز کنید و سطح مایع داخل رادیاتور رو کنترل کنید که پرباشه و کدرنشده باشه!!

مایعات خنک کننده به مرور خاصیتشون (ضد خوردگی و ضد کف و ضد جوش و ضد یخ و .) رو از دست میدن و کدر میشن . (کدرشدن مایع نشونه خوردگی و حل شدن فات مجاری موتور درون مایعه) .

در بیشتر خودروهای مدرن مایع خنک کننده از نوع OAT ارگانیک اسید با طول عمر بالاست اما هر 3 سال یکبار یا هر وقت زیاد کدر شده باشه بایستی حتما تخلیه و تعویض بشه.

مراقب باشید مایع خنک کننده پاشیده شده روی رنگ یا قطعات موتور و .رو فورا با آب شستشو بدید چون برای رنگ و قطعات فی دیگه خورنده است .


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Kevin studl فرش ماشيني کاشان Patricia فرشـــتــه بــی بـــال شاهسون های استان فارس انديشه بازي گرافیست شو سیاهه های یک پدر