نکته مهم : بطور کلی  وضعیت شمع مربوط به هر سیلندر نشون دهنده وضعیت همون سیلندر موتورخودروست و باید شمع باز شده از هر سیلندر جداگانه بررسی و ایرادات هر سیلندر جداگانه بررسی بشه .

1-      افزایش گپ یا فاصله الکترود شمع در اثر حرارت وفرسایش نشونه اتمام عمر مفید شمع .عدم تعویض شمع در این شرایط باعث نشت ولتاژ به بدنه شمع وافزایش فشار روی کوئل میشه.

2-      ذوب شدن الکترود در اثر حرارت بالای احتراق و فشار کاری موتور یا کیفیت پائین شمع.

3-      رسوبات سفید مایل به خاکستری روی الکترود نشونه نقص فنی ناشی از کمبود سوخت در زمان احتراق داخل سیلندر.

4-      رسوبات قرمز مایل به نارنجی روی الکترود  نشونه نقص فنی ناشی از غلظت بالای سوخت در زمان احتراق داخل سیلندر.

5-      رسوبات دوده سیاه و چرب نشونه روغن سوزی

6-      رسوبات دوده سیاه و خشک نشونه خام سوزی و عدم تناسب سوخت و هوای ورودی به سیلندر.

نکته : بهترین شمع برای هر خودرو همون شمعی است که توسط کارخونه سازنده توصیه شده و نصب شمعهای خاص یا گرون قیمت تاثیری بر عملکرد خودرو نداشته و حتی ممکنه در دراز مدت باعث بروز مشکلات فنی زیادی برای موتور خودرو بشه .


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سیلندر ,نشونه ,الکترود ,      رسوبات ,خودرو ,سوخت ,      رسوبات دوده ,دوده سیاه ,موتور خودرو ,داخل سیلندر ,احتراق داخل ,سیلندر جداگانه بررسی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Scott Sam مجله پزشکی منو حالا نوازش کن خاطرات یک شلخته سهیل سنقر Jason Eric هر روز تکه های زیبا از کتاب های زیبا