نکته ای جهت اطلاع  دوستانی که قصد نصب سینی زیر موتوردرماشینهای امروزی  را دارند : 

دشمن هر نوع سیستم هیدرولیکی پیچیده از جمله مکانیزم تعویض دنده گیربکس اتوماتیک ، حرارت زیاد است . وقتی حرارت روغن بالا بره باعث بروز پدیده فرار روغن از میان صفحات و باندها شده و در این شرایط اصطلاحا گیربکس دنده را ول می‌کنه و اون صدای آشنای تقه ضربه گیربکس به اتاق اتفاق میفته . 

همه گیربکس‌های اتومات مکانیزم و رادیاتور خنک‌کنی دارند که در شرایط لازم با تشخیص سنسور سیستم، شیر برقی مسیر آن باز شده و روغن مکش‌شده از کارتل گیربکس توسط پمپ به درون خنک‌کن وارد می‌شود تا با عبور از درون لوله‌های در تماس با مایع خنک‌کننده موتور دمای اون پائین بیاد. شیر هیدرولیک مسیر خنک‌کن  یا ترموستاتی یا برقی است (تحت کنترل ECU) . 

عملکرد نادرست اون خصوصا در ترافیک سنگین و شرایطی که تورک کانورتور دما را بالا می‌برد، موجب ضربه‌زدن گیربکس خواهد شد.  برخی ‌گیربکس‌ها که بیشتر برای مناطق سردسیر طراحی شده‌اند، معمولا خنک‌کن کوچکی دارند پس موتور را طوری طراحی میکنند که بدنه گبربکس آلومینیومی تا حدود زیادی با هوا هم خنک بشه .

توصیه میکنم در ماشینی که سینی زیر موتورش رو به همین دلیل حذف کردند شما سینی نصب نکنید 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

*****آموزش کلیه سازها در قزوین***09380338496*** كلهرسلام اســـــم گـــــرافــی Rick روزنه های زندگی تدریس زبان ایتالیایی فناوری سقز لذت بندگی Delsam_Tm