گیربکس اتوماتیک اغلب خودروهای امروزی گیج کنترل سطح روغن گیربکس نداره ، پس بهترین کار تعویض روغن گیربکس بادستگاه خودکار شامل تخلیه و اندازه گیری مقدار تخلیه شده و پر کردن همون مقدار روغن به داخل گیربکس خواهد بود .

اما چک کردن سطح روغن گیربکس :
در هرزمان مثلا پس از تعویض روغن یا زمانی که میخواهیم کیفیت روغن یا سطح اون رو بازبینی کنیم  میشه با بازکردن پیچ کنترل سطح روغن روی گیربکس اتومات در حالتی که گیربکس کمی کارکرده و تقریبا کمی گرم شده خروج روغن رو بررسی کرد .
خروج چکه چکه روغن از مجرای کنترل سطح روغن بمعنی فول بودن گیربکس و خارج شدن زیاد بمعنی روغن زیادی overfull و خارج نشدن هیچ روغنی بمعنی کمبود سطح روغن گیربکس خواهد بود.
(نکته : هیچگاه سطح روغن گیربکس رو در حالت سرد بررسی نکنید چون حالت OVERFULL رو اشتباها نشون میده چون مقداری از روغن گیربکس اتومات موقع توقف و خنک شدن به کارتر راه پیدا میکنه و اشتباها فکر میکنید سطح روغن بالاست )

ضمنا : روغن گیربکس قرمزشفافه پس بازرسی روغن خارج شده از گیربکس خیلی حرفها برای گفتن داره :
1-روغن قرمز یا مایل به قرمز و شفاف = وضعیت عالی
2-روغن قهوه ای کدر = روغن باید تعویض بشه .
3-روغن سیاه و دارای چسبندگی و ذرات معلق و .=نشونه ای از خرابی گیربکسه و احتمالا خرج زیادی نزدیکه !!!

این علائم و رنگ روغن گیربکس شامل گیربکسهای دستی هم میشه

نکته مهم آخر :
کنترل سطح روغن گیربکس فقط  در حالتی که خودرو در سطح کاملا افقی قرار گرفته درسته

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروش ترشی نصرتی بزرگترین فروشگاه بازی های PC و موبایل nike دبیرستان جهاد مشهد کاوه ارمان سازه پدیده Amber Greg دانلود فایل بهترین وبلاگ معرفی راه های لاغری و زیبایی اندام باغِبان