بستن زنجیر چرخ در جاده های برفی و یخبندان ها از اهمیت بالائی در حفظ امنیت و چسبندگی به جاده برخوردار است . هر چند در نقاط  بسیار سردسیر و برفگیر بهتره از لاستیک زمستانی و  میخ دار بجای زنجیر استفاده کرد اما در کشور ما که با برف و یخ دائم روبرو نیستیم وم بستن موقت زنجیر چرخ ما رو به طرف استفاده از زنجیر چرخهای مدرن هدایت میکنه .

همونطوریکه همه میدونید زنجیر چرخ باید روی محور انتقال دهنده قدرت موتور نصب بشه مثلا در خودروهای دیفرانسیل جلو روی چرخهای محور جلو و در خودروهای دیفرانسیل عقب روی چرخهای محور عقب و در خودروهای دو دیفرانسیل 4WD در هر دو محور یعنی 4 چرخ .

زنجیر چرخها انواع فی ، پلیمری و پارچه ای و . متنوعی دارند و بهترینشون اونایی هستند که به سهولت و در زمان کم در شرایط سخت بر روی چرخ بسته و باز شوند و به جلوبندی و لاستیک آسیب کمتری برسونند و عمر مفید بالاتری هم داشته باشند .

زنجیر چرخهای فی عمرمفید خوبی دارند اما به لاستیک و رینگ و جلوبندی و خود جاده خسارت میزنند و بستن و باز کردنشون هم سخت و دشواره (خصوصا وقتی هوا بسیار سرد و برفی و جاده لغزنده و دستها یخ کرده باشه).

انواع مدرنی از زنجیر چرخهای  پلیمری با طول عمر بسیار بالا و سهولت نصب وجود داره که معمولا بصورت کمربند BELT از داخل شیار های رینگ اسپورت تایر رو در بر میگیرند و در روی رینگ قفل میشن . باز و بستشون بسیار راحت و خسارتی به تایر یا جلوبندی یا جاده نمیزنند اما روی هر نوع رینگی خصوصل رینگهای فولادی قابل استفاده نیستند .

حرکت خودرو با زنجیر چرخ باید بسیار آرام صورت بگیره و انتخاب زنجیر چرخ مناسب بستگی به نوع خودرو و سایز تایر و نوع رینگش داره .


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پروژهای ایکسل و ااکسز مطالب آموزشی برای علاقه مندان به جوجه کشی و نگهداری پرندگان Dominique آموزش طراحی کارت ویزیت "pdf" Page No.12 نسیم بهاری تجهیزات پزشکی ياداشت هاي مهندس جوان Ashley