برخلاف آنچه تصور میشه بالا بردن عدد اکتان بنزین بمنظور کاهش احتراق پذیری سوخت صورت میگیره نه بالا بردن کیفیت سوخت.

لازمه همواره به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید : (عدد اکتان رو در شرایط استاندارد آزمایشگاهی درشرایط هم سطح دریا اندازه گیری میکنند)

1-     در سطح تراز دریا عدد اکتان سوخت کمترین حالت و پدیده ناک در کنار دریا با بیشترین مقدار اتفاق میفته و باید در کنار دریا از سوخت با اکتان بالاتر برای حفاظت از موتور خودرو استفاده کرد .

2-     با افزایش ارتفاع عدد اکتان سوخت بهبود و پدیده ناک کاهش پیدا میکنه .

3-     با کاهش دمای محیط عدد اکتان بهبود پیدا میکنه و ناک کمتر اتفاق میفته .

4-     با افزایش رطوبت نسبی هوا هم عدد اکتان سوخت بهبود پیدا میکنه و پدیده ناک کمتر میشه .

در موتور خودروها با استفاده از سنسوری به نام Knock Sensor مشکل ناک تا حدودی تشخیص داده میشه یعنی در صورت استفاده از بنزینی با اکتان پایین تر از حد لازم یا کاهش ارتفاع ، افزایش دما و یا کاهش رطوبت، ecu خودرو با ریتارد کردن زمان جرقه زنی برای رفع مشکل تلاش می‌کنه،

اما این امر قطعا در دراز مدت باعث کاهش شتاب خودرو و ایجاد آلودگی بیشتر (رسوب دوده درون سیلندر و اگزوز) و روشن شدن چراغ هشدار آلایندگی موتور و استهلاک سریعتر قطعات موتور خواهد شد .

در سه حالت خصوصا به مالکین خودروهای مجهز به توربوشارژ توصیه میکنم با وجود برخی مسائل اما حتما از اکتان بوستر استفاده کنید

 

1- در کنار دریا

2-در مناطق گرمسیر

3-در هنگام عدم دسترسی به سوخت با کیفیت

 

در انتخاب اکتان بوستر مناسب دقت کنید چون هیچ گرونی بی حکمت نیست و هیچ ارزونی بی علت نیست .


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وکيل مهاجرت به استراليا رایان مارکت Renee Ayye کسب درآمداز اینترنت مرکز تدریس و آموزش خصوصی زبان های خارجی مهاجرت به استراليا شگفتی های ایران Deject