امروز برای ماشین یکی از دوستانم مشکل نشتی مایع خنک کننده از کنار لوله های جنت پیش اومد و تجربه خوبی شد که یک نکته رو اینجا هم مطرح کنم
سیستم خنک کننده خودروها پس از گرم شدن موتور و باز شدن ترموستات افزایش فشار زیادی رو با ید تحمل کنن چون بالا رفتن دما و افزایش حجم مایع خنک کننده بهمراه شدت جریان گردش مایع در هنگام سرعت گرفتن موتور به تمام سیستم خصوصا لوله ها و خصوصا اتصالات و بستها فشار میاره .
عموما تعمیرکارای کشور ما از بست لوله و شلنگ در سایزهای مختلف برای اتصالات جنتها و لوله های سیستم خنک کننده استفاده میکنن و تا لوله ای خراب میشه بست فنری پر فشار رو دور میندازن و بجاش بست لوله میبندن مثل این مدل ها

اینکار درست نیست چون این بستها تحمل فشار بالا رو ندارن و پس از مدتی در اثر گرما یا فشارشل میشن و لوله رو دفرمه میکنن و لوله ها نشتی پیدا میکنن . بجاش شما باید از بستهای فشار بالا مطابق عکسهای زیر تهیه و استفاده کنید . خصوصا توربو سوارها برای بست شلنگ منبع انبساط باید حتما از بستهای فشار بالا استفاده کنن .
این بستها بدون اینکه فشار زیادی به لوله ها وارد کنن اتصال رو محکم میکنن و امکان شل شدنشون در اثر مرور زمان یا گرم و سرد شدن اصلا وجود نداره ، فقط باید کیفیت و اندازه بست خیلی دقیق انتخاب شه چون محدوده تغییر دهانه بست خیلی زیاد نیست


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

China IML System suppliers برنامه های من! سیداحمد دلفروز ثبت نام لاتاری فیروزه کوبی رامین جهان پور Antonia هارمونی طبیعت تولید و فروش آجر نما 09353167544