موتور خودرو موقع کار مثل یک پمپ مکنده هوا عمل میکنه و هوا رو با هر بار حرکت سیلندرها مثل پمپ مکیده و به داخل موتور میکشه .
یک دریچه هم بنام دریچه گاز قبل از محفظه ورود هوای موتور (منیفولد هوا) وجود داره که مقدار هوای ورودی و در نتیجه گاز دادن رو کنترل میکنه .

وقتی که شما در حال شتابگیری و گاز دادن باشید ، دریچه گاز به نسبت میزان گازی که میدید باز میشه تا هوای کافی برای احتراق وارد موتور شه و هیچ صدای هوائی هم تولید نمیشه چون دریچه بازه و مقاومتی در مقابل ورود هوا نمیکنه .
اما اگر یکهو پاتون رو از روی پدال گاز بردارید دریچه گاز تقریبا کامل (97 درصد) بسته میشه اما موتور مدت کمی همچنان با همون دور موتور میچرخه و به مکش هوا ادامه میده  و طول میکشه تا از دور و حرکت زیاد بیفته پس دریچه گاز تقریبا جلو ورود هوا رو گرفته !!!

در اینحالت ماشین اصطلاحا کپ میکنه و مقدار کمی هوا که از لبه دریچه گاز بداخل مکیده میشه صدای سوت مانندی تولید میکنه که معمولا توسط محفظه فیلتر هوا خفه میشه و خیلی کم بگوش میرسه که این کاملا طبیعیه .
در صورتی که موقع رها کردن پدال گاز پس از شتابگیری سریع صدای سوت مانند شنیده میشه باید محفظه و فیلتر هوا از نظر درست بسته شدن و نشتی هوا چک بشه .


بد نیست بدونید موتورهای مجهز به توربوشارژر علاوه بر موضوع یه مشکل دیگه هم شامل فشار مضاعف هوای تولیدی و هدایت شده بداخل موتور توسط کمپرسور توربو رو هم دارن که در این شرایط این فشار پشت دریچه گاز گیر میفته و اگه سوپاپ یادریچه تخلیه فشار اضافه بنام  Blow Off  نیود دریچه گاز رو که بسته شده منفجر میکرد !!!

این مسائل همشون طبیعیه و جای هیچ نگرانی نیست


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلودسی30 خرید و فروش آنلاین انواع نان شیرینی خوشمزه همه چیز Melissa Raul Shanice ملودی باران