1. تست استال : برای تشخیص سلامت گیربکس اتومات و تورک کانورتر در خودرو روشن و گرم شده ترمز دستی کشیده و پای چپ روی ترمز خودرو کاملا ساکن قرار داره ، سپس وضعیت دنده خودرو یکبار در حالت درایو D و در تست بعدی در حالت ریورس R قرار داده و در هر یک از این حالتها حداکثر بمدت 2 ثانیه پدال گاز رو تا انتها فشار میدیم و فورا رها میکنیم . در این حالت در گیربکس سالم دورموتور نباید از 1800 تا 2000 دور بر دقیقه بالاتر بره ، در غیر اینصورت گیربکس یا تورک کانورتر نقص فنی داره !

چون اینکار باعث گرم شدن زیاد گیربکس میشه نباید این تست رو زیاد انجام داد و صرفا یه وسیله تشخیصی در زمانهائیه که به سلامت گیربکس اطمینان نداریم .

  1. تست پس روی گیربکس اتومات : خودرو را در رمپ یا شیب 18 درجه یا بالاتر یکبار بطرف جلو یکبار بطرف عقب قرار داده و بدون گاز دادن پدال ترمز رو رها میکنیم . خودرو اتومات باید بمدت پنج ثانیه در مقابل پس روی چه بطرف جلو در دنده عقب و چه بطرف عقب در دنده جلو مقاومت کنه یا در بهترین حالت بطرف جلو در حالت D یا بطرف عقب در حالت R حتی در شیب حرکت کنه !

در غیر اینصورت گیربکس یا تورک کانورتر مشکل داره البته ممکنه روغن گیربکس کیفیتش رو از دست داده باشه و با تعویض اون این مشکل حل بشه .

توجه داشته باشید که کیفیت روغن دنده در گیربکسهای اتوماتیک از اهمیت بسیار بالائی برخورداره و باید نسبت به تعویض بموقع وکیفیت روغن گیربکس دقت بالائی صرف کرد و گرنه خرج تعمیر این قسمتها بسیار بالاست.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

موسسه قانون یار شرکت بازرگانی تجاری چرو ★بر محمد و آل محمد صلوات★ بزرگترين مرکز آموزش وردپرس و پرورش قرقاول مرکز آزمونها قاصدک خدا پروتون لیست خرید